وبلاگ مامانیوبلاگ مامانی، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 23 روز سن داره

✿♥✿آنچه تازه مادران بايد بدانند✿♥✿

ماساژی که ناباروری را درمان می کند

1391/9/1 10:15
نویسنده : مامانی
10,945 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

ماساژ عملی فراتر از حرکت دست ها بر روی بدن و فشردن عضلات برای رفع خستگی است. ماساژ در تمدن های بزرگ چون چین، هند و ایران برای درمان بیماری ها رواج داشته است و تنها بخش اندکی از این دانش عظیم، سینه به سینه به نسل امروز رسیده است.

یکی از ماساژهای درمانی که امروزه بسیار رواج یافته است ماساژ برای درمان ناباروری است که توانسته است به صدها زوج کمک کند تا بارداری و زایمانی طبیعی داشته باشند. با این نوع ماساژ می توان شانس باروری را هم در مردان و هم زنان بالا برد. مبدع این روش درمانی مردمان تمدن باستانی مایا هستند. در این نوع ماساژ حرکات خاصی بر روی اندام ها انجام می شود تا با کمک آن جریان خون و لنف در ناحیه ی لگن تسریع گردد و اعصاب و نیروی درونی (Qi) در اندام های جنسی تحریک شوند. بدین شکل احتمال بارداری نیز افزایش می یابد.

ماساژ مایا علاوه بر درمان ناباروری می تواند به اصلاح افتادگی رحم نیز کمک کند. افتادگی رحم در زنان میانسال بسیار شایع است و تاکنون پزشکان راهی جز جراحی برای درمان آن نیافته اند. در روش درمانی ماساژ مایا تاکنون ۸۰ درصد از بیماران مبتلا به افتادگی رحم درمان شده اند.

ماساژ مایا اکنون علاوه بر ناباروری برای درمان قاعدگی های دردناک، اندومتروز، کیست های تخمدان و فیبروم نیز استفاده می شود. اما مردان نیز از این ماساژ بهره می برند. ماساژ مایا به سلامت پروستات کمک می کند و مردان با کمک آن قادر خواهند بود تا اسپرم های سالم تری تولید کنند. حتا با این روش می توان انزال زودرس در مردان را نیز درمان نمود.

ماساژ مایا چگونه در درمان ناباروری موثر است؟

ماساژ با حرکاتی که بر روی شکم انجام می دهد، به اصلاح نابجایی اندام های داخلی بدن، چون رحم و مثانه کمک می کند. ماساژ این منطقه می تواند هرگونه چسبندگی و یا انسداد را در رحم و یا مجاری تناسلی که موجب انسداد حرکت اسپرم به سوی تخمک می شود را برطرف کند.

به طور کلی ماساژ مایا در درمان ناباروری به این شکل عمل می کند:

  • کیفیت تخمک را با عرضه ی خون تازه و اکسیژن کافی بهبود می بخشد.
  • با ایجاد تعادل در هورمون ها به تعادل چرخه ی قاعدگی کمک می کند.
  • بافت های دچار اسکار و چسبندگی را می شکند.
  • استرس را کاهش می دهد.
  • هضم و جذب غذا را تقویت می کند.
  • بر میزان انرژی بدن اضافه می کند.
  • عضلات و رباط های مجاری تناسلی را تقویت می کند و آن ها را برای بارداری و زایمان آماده می سازد.

ماساژ مایا تا چه اندازه موفق بوده است؟

پروفسور پاول سی ماگارنی، مدیر بخش ناباروری دانشگاه کلرادو می گوید: «اکنون مدارک کافی در دست داریم تا به جرات بگوییم که ماساژ با تسریع جریان خون و کاهش استرس می تواند برای درمان ناباروری یک راه حل به شمار آید.»

با این که هنوز هم تحقیقات در این مورد ادامه دارد اما با توجه به این که این روش درمانی هیچ عارضه ی جانبی و خطری دربرنخواهد داشت می توانید با خیال راحت آن را تجربه کنید. به احتمال قوی پس از چند جلسه ماساژ تغییرات مثبتی در چرخه ی قاعدگی، میزان ترشحات رحمی، دردهای شکمی و بی اختیاری ادرار مشاهده خواهید نمود.

ترجمه: گروه پزشکی روزهای ایده آل
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)